Jak si evidovat obchodní spolupráce se značkami a dalšími partnery

Platforma INFLU:ON nabízí efektivní řešení pro evidenci a správu obchodních spoluprací prostřednictvím CRM systému. Tento nástroj umožňuje tvůrcům sledovat partnery a klienty, plánovat úkoly, schůzky a komunikaci, což přispívá k lepšímu řízení vztahů a udržení přehledu o obchodních aktivitách.


Obecné informace o CRM a možné zdroje kontaktů

CRMsystém na INFLU:ONu slouží jako centrální databáze, kde můžete shromažďovat a spravovat kontakty firem a jednotlivců, s nimiž spolupracujete nebo máte zájem spolupráci navázat. Kontakty lze získávat z různých zdrojů, například z veřejných registrů, obchodních sítí, či osobních kontaktů. Tento přehled vám pomůže udržet přehled o jednotlivých projektech a vztazích se značkami a partnery. V CRM se vám také uloží databáze s vašimi odběrateli. Více se dozvíte v článku: Pokročilá práce s komunitou

Jak ručně evidovat firmu nebo jednotlivce

Chcete-li přidat nový kontakt do CRM, jednoduše klikněte na 3 čárky vpravo nahoře po přihlášení do administrace.


Kliknete na CRM/obchod, který vás přesměruje na stránku, kde si nejdříve založíte název projektu. Poté v něm budete moci vytvořit kontakt. Po rozbalení projektu kliknete na tlačítko „Přidat kontakt.“ Otevře se formulář, kde vyplníte základní informace o partnerovi, jako je název firmy, IČ, DIČ, kontaktní osoba, e-mail, telefon a další důležité údaje. Kromě toho můžete vybrat status kontaktu, například „K oslovení“ nebo „Uzavřená smluvní spolupráce.“ Dále můžete přidat odvětví spolupráce a přidat poznámky pro detailnější informace.


Plánování úkolů, schůzky a komunikace s partnery

CRM v INFLU:ONu nabízí možnost plánování úkolů a schůzek, což usnadňuje koordinaci se značkami a partnery. Po vytvoření kontaktu se vám objeví záložka ,,Úkoly.“ Do systému můžete zadat jednotlivé úkoly a přiřadit je konkrétním kontaktům nebo projektům. Nastavit si můžete také termín splnění úkolu. Vytvoření připomínek na schůzky nebo komunikaci vám pomůže nezmeškat žádný důležitý termín a zajistí, že budete na vše připraveni. Můžete také vkládat potřebné soubory do záložky ,,Přílohy.




Vytvoření registračního formuláře v CRM

Registrační formulář umožňuje snadné shromažďování informací od potenciálních partnerů přímo do vašeho CRM systému. Postupujte následovně:

V sekci ,,Obchod/CRM“ vyberte konkrétní projekt, pro který chcete vytvořit registrační formulář. Klikněte na ,,Nastavení projektu". V nastavení projektu přejděte do sekce ,,Veřejné" a vyberte ,,Registrační formuláře". Zde povolte možnost ,,Povolit registraci klientů/uživatelů“.


Nastavení formuláře - Registrace klientů

Po aktivaci můžete přizpůsobit pole formuláře podle potřeb vašeho projektu. Můžete přidat popisky, nastavit potvrzovací e-mail, nebo automatické vytvoření úkolů po registraci klienta. Například ,,Podepsat smlouvu" nebo ,,Kontaktovat partnera". U těchto úkolů můžete nastavit deadline nebo také změnit řešitele (např. vašeho spolupracovníka).

Registrace prostřednictvím tohoto formuláře se automaticky zaznamenají do CRM, což usnadňuje správu kontaktů a sledování spoluprací.




Nastavení formuláře - Registrace uživatelů

V tomto případě považujeme uživatele jako našeho spolupracovníka. Stejně jako u registrace klienta můžete i zde přidat poznámky nebo nastavit potvrzovací e-mail. Liší se však možností přidělení přístupu uživatelů do sekce obchodu, projektů nebo knihovny.



Plánování úkolů, schůzek a komunikace s partnery

Efektivní řízení vztahů s partnery vyžaduje důkladné plánování a komunikaci. V INFLU:ONu můžete využít následující funkce:

Založení kontaktu - Vytvořte nový kontakt pro firmu nebo jednotlivce v ,,Obchod/CRM“. Vyplňte všechny relevantní informace, jako jsou kontaktní údaje a poznámky.

Plánování úkolů a schůzek - V detailu kontaktu přejděte na záložku ,,Úkoly". Zde můžete naplánovat nové úkoly nebo schůzky, přiřadit je členům týmu a nastavit termíny.


Komunikace - Přímo z detailu kontaktu můžete odesílat e-maily, které se automaticky uloží do historie komunikace. Můžete také přikládat přílohy, jako jsou smlouvy nebo nabídky, což usnadňuje přístup k důležitým dokumentům.


Modelový příklad

Představte si, že jste tvůrce obsahu a chcete navázat spolupráci s novou značkou.
Vytvořte registrační formulář pro nové partnery podle výše uvedeného postupu. Sdílejte odkaz na tento formulář s potenciálními partnery. Zástupce značky vyplní formulář, čímž se jeho údaje automaticky uloží do vašeho CRM. Na základě registrace se vytvoří úkol "Kontaktovat partnera". Tento úkol je přiřazen odpovědné osobě ve vašem týmu.


Po kontaktování partnera naplánujete schůzku přímo v CRM a pozvete všechny relevantní členy týmu. 
Během spolupráce ukládáte veškerou komunikaci a dokumenty, jako jsou smlouvy nebo nabídky, přímo do detailu kontaktu v CRM.


Tento proces zajišťuje strukturovaný a efektivní přístup k řízení obchodních spoluprací, což vám umožní soustředit se na budování silných a dlouhodobých vztahů s partnery.